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Administración Presupuestaria
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Oficina Virtual

 

@dministración electrónica 

The Virtual office facilitates access to the catalogue of information systems and web services provided by the Budgetary Administration to public bodies, as well as a service where access can be requested to any of said catalogue’s services or systems and to the customised desktop of applications or databases with restricted access and subject to authorisation.

It also provides online download services for updated versions of computer programmes or applications of interest for the budgetary and financial management of management bodies and public entities; a list of standardised forms for the exchange of information with the Budgetary Administration’s computer systems, provided for external users; and utilities offered to management centres for drafting General State Budgets.

Through this channel, you can also access the collaborative environment available for management centres and entities that belong to the support system for the financial/budgetary management of public entities of an administrative nature with restrictive budgets, as well as other tools of interest for users of the Budgetary Administration portal.

Lastly, electronic documents generated and stored in the Budgetary Administration can be verified, as can information on the automated administrative work carried out in this field.

The following links may be used to query both the Information Systems that are accessible by users that are external to the budget Administration area, and the accepted certification service providers for systems that require of the use of electronic certificate or electronic signature as a form of identification and/or authentication:

News

  • Nueva versión BÁSICAL 14.0 disponible (Abril 219)
  • ​​ Especificaciones TELCON. Versión 3.0 (Agosto 2018)
  • Modificación en la funcionalidad de los revisores de DocelWeb. Las acciones anteriores han sido sustituidas por las de “Revisión favorable” y “Revisión desfavorable” sin alterar su funcionalidad, manteniendo el firmante la potestad final sobre la firma de la solicitud. Se ha incorporado una nueva funcionalidad “Rechazar” mediante la cual un revisor puede devolver una solicitud sin necesidad de actuación por parte del firmante. Para activar esta funcionalidad del revisor, el firmante ha de marcar la opción “Facultad de rechazo” en la configuración de la regla de revisión.
  • Nueva versión de BÁSICAL disponible paso su acceso (previa solicitud) desde los sistemas de información de administración presupuestaria
  • NOTA INFORMATIVA Nº 2/2016. Tratamiento contable a aplicar a los “Acuerdos de concesión” de servicio público que realicen las entidades sometidas al Plan General de Contabilidad Pública adaptado a la Administración Local (PCN) o al Plan de Cuentas Local Simplificado (PCS).
  • Recomendación técnica de la IGAE sobre la utilización de la cuenta “Acreedores por operaciones pendientes de aplicar a presupuesto” del Plan General de Contabilidad Pública con periodicidad mensual en el ámbito de las Comunidades Autónomas. 
  • NOTA INFORMATIVA Nº 1/2016. Recomendación técnica de la IGAE sobre la utilización de la cuenta 413 “Acreedores por operaciones pendientes de aplicar a presupuesto” del Plan General de Contabilidad Pública adaptado a la Administración Local (Plan de Cuentas Normal) con periodicidad mensual.  
  • Nueva versión BÁSICAL 11.1 (Mayo-2016)  disponible para descarga
  • Entorno colaborativo SOROLLA2
  • Visor general de instancias XBRL para las cuentas anuales de las entidades públicas